Opgestarte Acties

STICHTING DAPPERE DOCHTERS DONEERT € 250 AAN CARBAGERUNTEAM “OP HET NIPPERTJE”

Op 15 februari 2016 tot en met 19 februari 2016 gaan 4 dappere chauffeurs, Marcel van de Laan, Arjan Halsema, Richard de Vries en Aaltjo Koster de wintereditie van de Carbagerun 2016 rijden. Binnen 4 dagen rijden ze door 7 verschillende landen met daarin verschillende gebergtes: Vogezen, Zwitserse Alpen, Franse Alpen, het Franse Centraal Massief en als klap op de vuurpijl: de Pyreneeën!

Een prachtige uitdaging. Het gaat de chauffeurs niet alleen om de uitdaging. Het hoger doel is namelijk om met deze actie zo veel mogelijk geld op te halen voor Stichting Opkikker. Het achternichtje van chauffeur Marcel, Celine, is langdurig ziek. In haar leven is ze reeds 16 keer geopereerd. Vanaf het moment dat ze zelf een keer een “Opkikkerdag” heeft mogen ervaren, is ze verbonden gebleven aan de Stichting Opkikker. Op dit moment is ze zelf ambassadeur en daarnaast is haar moeder (Claudia de Jong) vrijwilligster van deze prachtige stichting. Ze weten namelijk als geen andere, wat de waarde is van een “Opkikkerdag’

Over Stichting Opkikker
Langdurig ziek zijn vraagt veel doorzettingsvermogen en energie van een kind. De vaak lange behandelingen en ziekenhuisopnames zijn zwaar, net als de onzekerheid die hierbij komt kijken en het zien dat vriendjes en vriendinnetjes wel een gewoon leven kunnen leiden. Ook voor de overige gezinsleden heeft de ziekte vergaande gevolgen. Papa, mama, broers en zusjes moeten hun leven aanpassen en krijgen te maken met zorgen en onzekerheden. Lichtpuntjes zijn in zo’n situatie van groot belang. In een moeilijke periode worden mooie, leuke momenten heel intensief beleefd. Ze dragen bij aan de mentale gesteldheid van het kind én de rest van het gezin.

Stichting Opkikker verzorgt deze lichtpuntjes. Zo’n tweeduizend keer per jaar verrassen we gezinnen met een langdurig ziek kind met een onvergetelijke Opkikkerdag. Tijdens deze dag vol ontspanning en plezier, zetten we niet alleen het zieke kind, maar alle gezinsleden in het zonnetje. Na afloop ontvangt het gezin beeld- en videomateriaal om de dag nog eens her te beleven. Een Opkikkerdag duurt hierdoor veel langer dan één dag.

Donatie
Stichting Dappere Dochter wil dit prachtig initiatief van de 4 chauffeurs een warm hart toedragen. Aan de ene kant vinden wij het goed om te zien dat mensen het initiatief nemen om een dergelijke actie op te zetten. Ze investeren tijd, geld en veel energie om dit alles tot een succes te maken. Verder is Stichting Opkikker een stichting die aansluit bij de doelstelling van stichting Dappere Dochters. Hulp bieden aan zieke kinderen en hun ouders. Door
de actie van Carbagerunteam “Op het Nippertje” kunnen veel kinderen met hun familie genieten van een zorgeloze dag. Wat is het prachtig om als kind te kunnen genieten van iets wat je heel erg mooi vindt en dat je dan voor een dag even je ziekte kan vergeten.

Om ons steentje bij te dragen heeft Stichting Dappere Dochters besloten om een bedrag van € 250 euro te doneren aan het Carbagerunteam ” Op het nippertje” ten behoeve van Stichting Opkikker.

Stichting Opkikker

Carbadge

CONCEPT7 ORGANISEERT “CONCEPT7 FUTSALCUP” TEN BEHOEVE VAN STICHTING DAPPERE DOCHTERS

Vrijdag 9 oktober 2015 organiseert Concept7 de vierde editie van de Concept7 Futsal cup. Acht internetbedrijven van boven Zwolle strijden voor de bokaal, de fun en het goede doel! Vorig jaar haalden ze met het organiseren van dit toernooi, maar liefst 6500 euro op voor De Ronald McDonald Hoeve in Beesterzwaag!

Concept7 heeft Stichting Dappere Dochters uitgekozen als het goede doel van de vierde editie.

Concept7
Vanuit een online strategie maakt Concept7, gevestigd in Groningen en Amsterdam, digitale producten en diensten die het leven van miljoenen mensen elke dag een beetje beter maken. Het proces is erop gemaakt om de klant centraal te zetten. Ze werken human-centered en kunnen daarom met zekerheid zeggen dat het eindproduct zorgt voor een betere klantervaring. Ze onderzoeken, ontdekken, ontwerpen en adviseren. Ze zijn goed in ideeën genereren en via prototypes naar eindproducten werken. Hierdoor wordt het product uniek en maak je het verschil.

Ook Stichting Dappere Dochters gaat met een team deelnemen aan het toernooi, waarbij zoals gezegd de fun en het goede doel centraal staan. Het toernooi vangt aan om 16.30 uur in de Rodenburghal te Leek. Het volledige programma is hier te vinden.

Stichting Dappere Dochters is enorm trots dat Concept7 ons heeft uitgekozen als het goede doel van deze editie.

concept7

KEETPOP 2015, PRACHTIG FESTIVAL: € 800 EURO VOOR STICHTING DAPPERE DOCHTERS

Op zaterdag 4 juli 2015 jongstleden was het dan zover. Keetpop 2015, de 5e editie. Het thema van dit jaar was “Back to the future, from where it all began.” Een speciale editie voor Stichting Dappere Dochters. Elk jaar doneert Keetpop namelijk een flink deel van de opbrengst aan een goed doel. Dit jaar had de organisatie Stichting Dappere Dochters uitgekozen als goed doel. Iets waar we enorm trots op zijn.

Het festival Keetpop heeft zijn naam te danken aan de Keet van Leermens. De jongeren die daar regelmatig in het weekend een biertje dronken, kwamen op het idee om een festival te organiseren. Zodoende werd de eerste editie van Keetpop in de zomer van 2011 gehouden. Elk jaar verschijnen er talentvolle artiesten op het podium om hun kunsten te vertonen aan het publiek. Het muziekevenement telt tegenwoordig vijftien acts en trekt honderden bezoekers uit de regio. Met een gevarieerd aanbod aan muziek willen ze de leefbaarheid in de regio bevorderen

Ook de 5e editie was een zeer succesvolle editie. Het prachtige weer zorgde voor een heerlijke sfeer. Het publiek was in goede stemming en de muziek was goed. Alle ingrediënten voor een leuk festival waren aanwezig. Een delegatie van Stichting Dappere Dochters was aanwezig om dit alles te aanschouwen. ” Ondanks dat we niet tot aan het avondprogramma konden blijven, was het een prachtig festival. Jammer dat we avondprogramma moesten missen, vanwege andere verplichtingen”. Aldus Aalderd Duinkerken, voorzitter van Stichting Dappere Dochters.

Foto’s van Keetpop 2015 kan je bekijken op hun facebookpagina. Vergeet niet om direct een “like” te geven.

Uiteindelijk kan Keetpop € 800 doneren aan Stichting Dappere Dochters. Een prachtig bedrag, waar we leuke dingen mee kunnen doen.

Wij willen Keetpop hartelijk bedanken de donatie van € 800. Daarnaast getuigd het van enorme klasse, dat een dergelijk evenement iedereen jaar een gedeelte van hun winst doneert aan een goed doel. Respect hiervoor.

Keetpop, bedankt!!!!!!!!!

Keetpop Logo