€ 30.000 EURO VOOR STICHTING DAPPERE DOCHTERS TEN BEHOEVE VAN MART & TINI FONDS

Ik word wakker met een vreemd gevoel in mijn buik. Het is een combinatie van blijdschap, angst en zenuwen door elkaar heen. Heel stiekem denk ik aan het mogelijke geldbedrag wat we gaan ophalen. Ik weet het niet. Om 07.15 uur stap ik rustig op mijn fiets om naar het voetbalveld te gaan van SV de Heracliden. Een prachtige morgen. De zon schijnt uitbundig. Op de automatische piloot ben ik bijna bij het voetbalveld. Plots bekruipt mij het gevoel dat ik naar graag naar de begraafplaats wil. Even terug naar het begin. Op de begraafplaats heerst een serene rust. Toeval of niet, de zon schijnt prachtig op de twee monumentjes. Ik zing een liedje en vraag ze of ze mij willen steunen deze dag……

Wat is nu het juiste woord om 7 juni 2014 te omschrijven? “Prachtig”, ” Ontroerend”, ” Geweldig” of “Dapper”? Ik weet het niet. Het juiste woord is nog niet in mij opgekomen. Maar dat het een dag was om te nooit te vergeten, dat staat vast. Naar mij idee, een dag met alleen maar hoogtepunten. In het programmaboekje had ik het over het “Maran en Karlijn effect”. 7 juni 2014 stond bol van het “Maran en Karlijn effect”. Veel blije mensen en samenhang. De sfeer die er bij heel veel mensen de afgelopen periode is ontstaan kwam tot explosie op de slotdag. Dit resulteerde in een prachtige opbrengst voor het Mart en Tini fonds van maar liefst € 30.000 euro.

De samenhang die er is ontstaan is prachtig te noemen. De gastheer van 7 juni 2014 was SV de Heracliden. Alles werd in het werk gesteld om het optimale te kunnen bereiken. 100 % medewerking. Dit bleek ook uit de vele vrijwilligers die zich hadden aangemeld. Een bont gezelschap. Iedereen met maar één doel, een prachtig geldbedrag ophalen voor het Mart & Tini fonds. Alle vrijwilligers bedankt voor jullie geweldige inzet.

Zoals gezegd een opbrengst van € 30.000 euro. Dit is een geldbedrag waar jong en oud een steentje aan bij heeft gedragen. De afgelopen maanden zijn er zoveel acties op touw gezet. Dit was al ontroerend en tegelijkertijd prachtig om te zien. Iedereen die op welke manier dan ook een steentje heeft bijgedragen aan deze actie enorm bedankt voor jullie inzet.

Maran en Karlijn krijgen ieder een prachtige kamer in het Martini Ziekenhuis. De “Maran suite” en “Karlijn suite” gaan prachtige kamers worden. Een groot gebaar van het Martini Ziekenhuis. Ook op deze manier leven Maran en Karlijn voort in de harten van vele mensen.

Nog steeds het juiste woord niet gevonden voor de 7 juni 2014. Fabuleus, Schitterend of ongeëvenaard?

Ongeveer tussen de 2000 en 2500 mensen hebben ons evenement bezocht. Er was van alles te doen op het complex. Een prachtige braderie met veel enthousiaste standhouders. In de tent was muziek met vertier voor jong en oud. Klein hoogtepunt was de kinderdisco. Leuk om al die kinderen zo te zien. Ook Daan ging helemaal uit zijn dak.

Het 1e Maran en Karlijn voetbaltoernooi werd gewonnen door Middelstum, de Fivel 2e en Loppersum 3e.  De G-teams maakten er samen met het elftal van het Martini Ziekenhuis een prachtige strijd van. Schitterend om dit zo te zien. Ook het publiek genoot van deze wedstrijden.

De avond begon met een heroïsche wedstrijd tussen Heracliden en Vitesse ’63. Deze wedstrijd met als resultaat promotie naar de 2e klasse is historisch. Een fantastische wedstrijd. Ook deze wedstrijd paste in het geheel van de hele dag. De overwinning verhoogde de feestvreugde. Na de overhandiging van de cheque aan het Jan Peter Rake, werd Heracliden in de feesttent nog gehuldigd. Het dak ging er af.

We kunnen terugkijken op iets wat we totaal niet hadden verwacht, maar stiekem wel hadden gehoopt. Een prachtig bedrag voor het Mart & Tini fonds, veel bezoekers, geen incidenten en Stichting Dappere Dochters staat helemaal op de kaart. Maran en Karlijn leven voort. Stichting Dappere Dochters gaat verder. Er zijn al een aantal ideeën ontstaan, waar we iets mee willen gaan doen. Dit gaan we rustig op papier zetten. Binnenkort willen wij zorgen dat je donateur kan worden van Stichting Dappere Dochters. Hier komen wij op terug.

We willen iedereen bedanken voor hun inzet. Er zijn zoveel personen / bedrijven die zich belangeloos hebben ingezet. Heel erg bedankt. Zonder jullie steun hadden we dit niet kunnen organiseren.

Wat is toch het juiste woord……….?

MUZIEK EN ZANG RODE DRAAD TIJDENS 1e MARAN EN KARLIJN VOETBALTOERNOOI

Zaterdag 7 juni 2014 zal het voetbalveld van SV de Heracliden het decor zijn van het 1e Maran en Karlijn voetbaltoernooi. Op deze dag strijden 10 voetbalclubs uit de regio om de eerste Maran en Karlijn voetbalbokaal, spelen 2 G-teams en een team van het Martini Ziekenhuis onderling een wedstrijd en proberen we zoveel mogelijk geld op te halen voor het Mart & Tini fonds.

Naast het sportieve gedeelte zal ook het muzikale aandeel  op 7 juni groot zijn.

De dag begint met een live uitzending van Radio Noord. De uitzending is van 10.00 tot 12.00 uur. Tijdens deze uitzending komt Doekegat Piratenkoor optreden. Vroeg in de middag zal Duo MaJa zijn muzikale klanken ten gehore brengen middels een intiem optreden. Omstreeks 16.00 uur kan de jeugd zich helemaal uitleven tijdens een echte kinderdisco. DJ Alexander zal de plaatjes gaan draaien. Deze speciale dag sluiten we af met de muzikale klanken van zanger Arjen Boltjes, Non Stop, Vlieg&deMeppers en DJ Alexander.

Stichting Dappere Dochters is zeer dankbaar. Alle optredens zijn geheel vrijblijvend. Bedankt voor dit fanatisch aanbod en gebaar.

Zanger Arjen Boltjes
De enthousiaste en energieke zanger is op 27 oktober 1975 geboren en getogen in Stadskanaal. In de korte tijd dat Arjen zich op het artiestenvak heeft gestort, heeft hij op diverse bijzondere evenementen en feesten van zich laten horen. Zo heeft hij o.a. het kampioensfeest van Hoofdklasser  Harkemase Boys en het Jubileumfeest van VHC Actifood met het feestmuziek muziekaal mogen opluisteren. Feesten en evenement waar hij trots op is dat hij daar de gastens heeft mogen vermaken!!Het zingen en muziek zit Arjen in het bloed. Een dag geen muziek, is een dag niet geleefd!!Hij hoopt de aankomende jaren dan ook nog veel nummers te gaan uitbrengen en veel nog optredens te gaan verzorgen!! Kortom; Een artiest waar u nog veel van zult gaan horen!!

arjen

Non Stop
“NONSTOP is een viermans ROCK&ROLL cover formatie. Vier muzikanten die op lokaal niveau al heel wat podia hebben beklommen. We spelen vooral nummers die we zelf lekker vinden maar proberen toch het commerciele aspect mee te laten wegen in het kiezen van nummers. NONSTOP speelt het liefst redelijk up-tempo nummers waarvan de voetjes makkelijk van de vloer gaan. Het feest der herkenning op het ene moment, het verassingselement daar op volgend. Van begin tot eind; NONSTOP PLANKGAS”

Non Stop

Vlieg&de Meppers
“Vlieg&de Meppers is een Nederlandstalige feestband uit de provincie Groningen. De band bestaat sinds 2005 uit muzikanten die hun sporen in de muziekwereld reeds hebben verdiend. De band is ontstaan nadat solozanger Vlieg door een aantal muzikanten werd gevraagd om met band op te gaan treden. Al snel bleek deze samenwerking succesvol. Vlieg&DeMeppers speelt nummers van onder andere André Hazes, Jan Smit, Nick&Simon, Koos Alberts en ga zo maar door. Menig kroeg en feesttent wist men tot nu toe op z’n kop te zetten met deze meezingers. En daar gaat het de band om: feest! Vlieg&DeMeppers speelt ook eigen nummers: Bellen, Schandalig Lucie en Ik ben te cool voor jou zijn tot nu toe enthousiast ontvangen. Vlieg&DeMeppers traden o.a. op met Andre Pronk, Henk Wijngaard, Burdy, Zanger Rinus en vele andere bekende artiesten!! “

vlieg3

Vlieg&deMeppers

Duo MaJa
Wie zijn  Duo MaJa?: Duo MaJa is een mix van twee muzikanten die er drie jaar geleden  achter kwamen, dat het geweldig is om met een grote band op het podium te  staan… Maar dat het ook geweldig is om gewapend met microfoon en kwalitatief  goede orkestbanden “gewoon” lekker nummers te zingen voor publiek.
Dus geen  toeters…geen bellen. Alleen twee microfoons en een laptop…!

Gewoon leuke  liedjes zingen…! De essentie van muziek beleven,  dat is wat Duo MaJa wil en doet! In een avondvullend programma worden hits vanaf  de jaren 50 tot heden gebracht, waarbij ook zeer veel aandacht voor het  Nederlandstalige werk. Mooie, gevarieerde liedjes, afgewisseld met een stomende  discostamper, een stevige rocker of een meezingbare inhaker. Duo MaJa doet het  allemaal. De gevoelige ballads ontbreken evenmin in het repertoire.

Waar  en waarom? Duo MaJa kan echt overal spelen. Ze maken uw bruiloftsfeest tot een  swingend succes maar ook op een verjaardag, barbecue of tuinfeestje is het duo  een graag geziene gast.
Daarnaast schuwt Duo MaJa ook het grotere werk,  zoals café’s, discotheken en feesttenten niet. Verder zorgt het duo voor  geslaagde feestavonden in sportkantines en op campings. Kortom voor elk wat  wils; altijd en overal!

Duo MAJA

Doekegat Piratenkoor
Het Doekegat Piratenkoor uit Uithuizermeeden is opgericht in 1991. Het koor staat onder muzikale leiding van accordeonist en arrangeur Klaas van der Woude. Het koor gedraagt zich bij de keuze van zijn repertoire nogal eigenzinnig, zoals een koor met piraten behoort te zijn, want de liedjes die men zingt zijn slechts voor een deel shanties. Er zijn ook veel volks- en vrijetijdsliedjes in het Nederland, Duits, Engels, of – niet te vergeten – Gronings, waarvan in vrij veel gevallen zowel de tekst als de melodie in eigen gelederen zijn gemaakt. Dit maakt het koor bijzonder en daardoor aantrekkelijk. De piraten zingen en spelen bij voorkeur over roven, zeilen, plezier witte stranden en blonde meisjes. Soms denken ze met weemoed terug aan verloren liefdes, maar altijd zingen ze met humor en vooral vrolijk en uitbundig.

doekegathetkoor

VEEL DERBY’S OP HET 1E MARAN EN KARLIJN VOETBALTOERNOOI

De deelnemende teams die gaan strijden om de eerste Maran en Karlijn voetbalbokaal, welke gehouden gaat worden op 7 juni 2014 in Uithuizermeeden, zijn bekend. De 10 deelnemende teams worden verdeeld over 2 poules. De poulewedstrijden beginnen omstreeks 11.00 uur. Rond 15.00 uur vangen we aan met de kruisfinales en rond 17.00 uur zal de winnaar bekend zijn van deze eerste editie van het Maran en Karlijn voetbaltoernooi.

De deelnemende teams zijn:
VV Middelstum
SV de Heracliden
VV Corenos
SV Marum
FC LEO
SC Loppersum
VV ZEC
VV Poolster
VV de Fivel
Noordpool UFC

De loting voor de poule-indeling zal binnenkort plaatsvinden. De wedstrijden zullen onder leiding komen te staan van topscheidsrechters uit de provincie Groningen. Mogelijk komt ook een bekende scheidsrechter, die fluit in de Eredivisie, een aantal wedstrijden fluiten. Hierover binnenkort meer.

Naast het hoofdtoernooi zullen ook twee G-Teams en een team van het Martini Ziekenhuis tegen elkaar voetballen. Ook dit beloofd een enorm spektakel te worden.