STICHTING DAPPERE DOCHTERS DONEERT € 250 AAN CARBAGERUNTEAM “OP HET NIPPERTJE”

Op 15 februari 2016 tot en met 19 februari 2016 gaan 4 dappere chauffeurs, Marcel van de Laan, Arjan Halsema, Richard de Vries en Aaltjo Koster de wintereditie van de Carbagerun 2016 rijden. Binnen 4 dagen rijden ze door 7 verschillende landen met daarin verschillende gebergtes: Vogezen, Zwitserse Alpen, Franse Alpen, het Franse Centraal Massief en als klap op de vuurpijl: de Pyreneeën!

Een prachtige uitdaging. Het gaat de chauffeurs niet alleen om de uitdaging. Het hoger doel is namelijk om met deze actie zo veel mogelijk geld op te halen voor Stichting Opkikker. Het achternichtje van chauffeur Marcel, Celine, is langdurig ziek. In haar leven is ze reeds 16 keer geopereerd. Vanaf het moment dat ze zelf een keer een “Opkikkerdag” heeft mogen ervaren, is ze verbonden gebleven aan de Stichting Opkikker. Op dit moment is ze zelf ambassadeur en daarnaast is haar moeder (Claudia de Jong) vrijwilligster van deze prachtige stichting. Ze weten namelijk als geen andere, wat de waarde is van een “Opkikkerdag’

Over Stichting Opkikker
Langdurig ziek zijn vraagt veel doorzettingsvermogen en energie van een kind. De vaak lange behandelingen en ziekenhuisopnames zijn zwaar, net als de onzekerheid die hierbij komt kijken en het zien dat vriendjes en vriendinnetjes wel een gewoon leven kunnen leiden. Ook voor de overige gezinsleden heeft de ziekte vergaande gevolgen. Papa, mama, broers en zusjes moeten hun leven aanpassen en krijgen te maken met zorgen en onzekerheden. Lichtpuntjes zijn in zo’n situatie van groot belang. In een moeilijke periode worden mooie, leuke momenten heel intensief beleefd. Ze dragen bij aan de mentale gesteldheid van het kind én de rest van het gezin.

Stichting Opkikker verzorgt deze lichtpuntjes. Zo’n tweeduizend keer per jaar verrassen we gezinnen met een langdurig ziek kind met een onvergetelijke Opkikkerdag. Tijdens deze dag vol ontspanning en plezier, zetten we niet alleen het zieke kind, maar alle gezinsleden in het zonnetje. Na afloop ontvangt het gezin beeld- en videomateriaal om de dag nog eens her te beleven. Een Opkikkerdag duurt hierdoor veel langer dan één dag.

Donatie
Stichting Dappere Dochter wil dit prachtig initiatief van de 4 chauffeurs een warm hart toedragen. Aan de ene kant vinden wij het goed om te zien dat mensen het initiatief nemen om een dergelijke actie op te zetten. Ze investeren tijd, geld en veel energie om dit alles tot een succes te maken. Verder is Stichting Opkikker een stichting die aansluit bij de doelstelling van stichting Dappere Dochters. Hulp bieden aan zieke kinderen en hun ouders. Door
de actie van Carbagerunteam “Op het Nippertje” kunnen veel kinderen met hun familie genieten van een zorgeloze dag. Wat is het prachtig om als kind te kunnen genieten van iets wat je heel erg mooi vindt en dat je dan voor een dag even je ziekte kan vergeten.

Om ons steentje bij te dragen heeft Stichting Dappere Dochters besloten om een bedrag van € 250 euro te doneren aan het Carbagerunteam ” Op het nippertje” ten behoeve van Stichting Opkikker.

Stichting Opkikker

Carbadge